5/09/2017

Vegan Croissants and Cinnamon rolls recipes


This time the recipe for the wonderful, vegan sweetness made of the puff pastry. For a very long time I thought it was impossible to make this kind of dough without using eggs - I was wrong. This is really possible! I will present you a recipe using ready-made puff pastry, but if you want to do it yourself you should find a lot of recipes on the Internet :)

Ingredients: 

* package of vegan puff pastry 
* two teaspoons xylitol (or that much how you like) 
* teaspoon of cinnamon 
*maple syrup 

Preheat the oven up to 180 degrees.In a bowl I mixed cinnamon with xylitol. I divided the dough into two parts - one larger and one  smaller.

On the first of them I poured the mixture I just prepared and spread it over the whole puff pustry. I rolled the dough into a fairly compact roll. It does not matter which side you start rolling over :) Now you have to cross the cake in small pieces.

 Now, the smaller part of the puff pastry... I cut out triangles. In the middle I smeared them with maple syrup and rolled in croissants. From the remaining French pastry I made a braid and also smeared it with maple syrup. 

Now you have to cover the sheet with baking paper and place on it our sweets. Put in the oven for about 25 minutes. Remember to occasionally look at your baked goods because every single oven is different :)

- - - - - - - - - -

Tym razem przepis na cudowne w swojej prostocie i oryginalności wegańskie słodkości z ciasta francuskiego. Przez bardzo długi czas myślałam, że nie da się zrobić tego rodzaju ciasta bez użycia jajek - myliłam się. Jest to jak najbardziej możliwe! Ja przedstawię Wam dzisiaj przepis z użyciem gotowego ciasta francuskiego lecz jeśli chcecie zrobić je sami to w internecie nie brakuje na nie przepisów :)

Składniki:
* opakowanie wegańskiego ciasta francuskiego
* czubate dwie łyżeczki ksylitolu (lub według uznania)
* czubata łyżeczka cynamonu
*syrop klonowy

Piekarnik nagrzałam do 180 stopni.

W miseczce wymieszałam cynamon z ksylitolem. Ciasto podzieliłam na dwie części - jedną większą, drugą mniejszą.

Na pierwszą z nich wysypałam przygotowaną przed chwilą mieszankę i rozsmarowałam na całej powierzchni surowego ciasta. Zwinęłam całość w dość zwarty rulonik. Nie ma znaczenia od której strony zaczniecie zwijać :) Teraz wystarczy, że w małych odstępach przekroicie ciasto.

Z drugiej, a zarazem mniejszej części ciasta wykroiłam spore trójkąty. W środku posmarowałam je syropem klonowym i zwinęłam w rogaliki. Z tego co mi zostało zrobiłam warkocza, którego możecie zobaczyć powyżej na zdjęciu. Jego również posmarowałam syropem.

Blachę przykrywamy papierem do pieczenia i układamy na niej w niemałych odstępach nasze słodkości. Wkładamy do piekarnika na około 25 minut. Pamiętajcie, aby co jakiś czas zaglądać do Waszych wypieków bo piekarnik piekarnikowi nie równy :)



Copyright © 2016 Life by Susanna , Blogger